K+F

K+F

UDG TELEPHELYFEJLESZTÉS.

• a kedvezményezett neve: URBEN DESIGN GROUP Kft. • a fejlesztés tárgya, célja: Technológia- és telephelyfejlesztés az Urben Design Group Kft-nél • a szerződött támogatás összege: 8 539 721 Ft • a projekt tartalmának részletes bemutatása

Az URBEN DESIGN GROUP Kft. nagy referenciákkal rendelkezik több megyei jogú város városüzemeltetési rendszerének fejlesztésében, SMART city projektek előkészítésében és kivitelezésében szereztünk tapasztaltot. Az URBEN DESIGN GROUP Kft. 2021 óta 6 alkalmazottal (fejlesztőmérnökök, IT fejlesztő, beágyazott fejlesztő, gépészmérnök stb.) végez fejlesztési munkát. 2021-ben telephelyét áthelyezte NADAPRA, ahol kutatóbázis került létrehozásra. Jelenleg saját finanszírozásban távfelügyeleti rendszerrel telepített moduláris kialakítású autonóm mobilépületek fejlesztése a cég fő profilja. A „Magyar Falu Vállalkozás-újraindítási Program” című pályázati felhívás keretében megvalósult fejlesztés célja, a műhelyben zajló munkáktól lekülöníteni a tervezői munkát. Ezért a projekt megvalósítása során a tető átépítésével, szigetelésével, és a héjazat cseréjevel új 6 munkaállomás került kialakításra a tetőtérben. Ezen kívül a projekt keretében a bővült a meglévő műhely eszközparkja, a moduláris kialakítású autonóm mobilépületek gyártásához szükséges eszközökkel, valamint a tervezői munkák technikai hátterének biztosítása érdekében 4 db laptop beszerzés valósult meg az új munkaállomások. A projekt hozzájárul a cég termelékenységének növeléséhez, technológiai megújulásához és a szervezeti fejlődéséhez. A támogatási kérelem komplex tevékenységei az eszköz- és infrastrukturális ellátottság jelentős javításával erősítik az UDG Kft. gazdasági teljesítményét, és javítják a növekedési potenciálját. A megvalósítás helyszíne a cég székhelye, 8097 Nadap, Haladás út 48. A projekt tényleges befejezési: 2024.02.20.

tamogtas_tabla.png

Hortikulási monitorozórendszer

Fejlesztési feladat:

Környezeti értékek monitorozására alkalmas IOT szenzoregység fejlesztése. Hardver, szoftver, embeded rendszerek fejlesztése és üzemletetési feldatok ellátása. Autonóm monitoring rendszer érzékelőit IP 67 védettségű zárt szerkezet védi a külső behatásoktól. A szenzor vezérlőegysége, megjelenítő felülete (LCD) fény szenzora, környezeti értékeket mérő eszközei mind erős masszív kialakítással bírnak.

Szenzor_kezelési felület_V2_Időjárás.jpg

Megbízó:

e-sport management Kft. Eredménytermék:

  • Monitorozó rendszer,
  • hortikuláris növényvilágító berendezések monitorzása,
  • greenkeeper funkció Termék adatai: Greenbox

Intelligens közlekedésvezérlő rendszer

A fenntartható fejlesztési gondolkodásmód eredményeképp a kötöttpályás közlekedés szervezése új kihívások előtt áll az elkövetkező években. Vasúti kapcsolatai az országnak folyamatosan javulnak, várhatóan a kötöttpályás forgalom is meg fog növekedni. Ez új kihívást jelent közlekedésbiztonság szempontjából is. A projekt célja olyan szoftverkörnyezet, monitoring és vezérlőrendszer kialakítása, amely bevezetése jelentősen javítja a közlekedési konfliktus-területek biztonságát. A fejlesztés során alternatív vezetékes és vezetéknélküli kommunikációs platformokra (akár redundáns multiplatform) építjük fel a konfliktusterület monitoring rendszerét. Ez alkalmas arra, hogy baleseti helyzeteket képanalítikával (neurális hálók és gépi tanulás alkalmazásával) felépített intelligens optikai szenzorrendszer és támogató eszközök segítségével, előre definiált veszélyhelyzetben, emberi beavatkozás nélkül is képesek legyenek előre meghatározott protokoll szerinti balesetelhárítási folyamatok beindítására. A fejlesztés végeredménye M2M (gép a géppel) kommunikációra, gépi látásra és tanulásra kialakított komplex algoritmus rendszer, amely saját fejlesztésű szenzoros alrendszerek alkalmazásával magas rendelkezésre állás (SIL3-4), biztonságos kommunikációs platform és szoftverkörnyezetek összehangolt rendszerbe helyezését és folyamat rendszerét jelenti. A különböző közlekedési helyzetek biztonságának növelése például: az átkelőhelyeken és peronokon azonos eszközrendszert, de alapjaiban különböző fejlesztési célt jelentenek. A korszerű technológiai megoldások lehetőséget biztosíthatnak a különálló feladatok egy platformon történő kezelésére is, komplex és intelligens közlekedésvezérlő rendszert alkotva. A balesetmegelőzésen túlmenően, forgalomszámlálási és utasforgalmi adatok folyamatos mérése és analitikája is megvalósul, az alkalmazásra kerülő képfeldolgozási módszerekkel.

test-illustration.jpg

Balesetek jelentős anyagi kárral is járnak. Éves szinten átlagosan egymillióra lakosra vetítve 8,7 ember hal meg vasúti csomópontban elszenvedett balesetben. Ezzel az elég magas aránnyal számolva évente 60-70 ember életét lehetne megmenteni intelligens közlekedésvezérlő rendszer alkalmazásával. A fejlesztés eredményterméke olyan rendszert jelent, amit telepíteni és alkalmazni lehet a balesetmegelőzésben. Az eszközállomány folyamatosan javul és a technológia is alacsonyabb áron érhető el majd a jövőben, de az már most is látható, hogy kifejlesztendő megoldás felhasználása egyre szélesebb körű. Összességében a komplex fejlesztési folyamat végterméke már nem csak az emberi élet védelmében játszik majd fontos szerepet, hanem a vele járó energiagazdálkodási lehetőség is új piacokra való bejutást tesz lehetővé. Mivel a költség és energiamegtakarítás elve mindig alárendelt lesz a biztonság szabatolásához viszonyítva, ezért a különböző biztonsági rendszerek energiamenedzsment folyamatokhoz illesztése kihívásokkal teli és rendszerint elmarad. Azonban ha egy új architektúrában egyetlen, biztonságos üzemet felügyelő réteg alá illeszthetőek az energiamenedzsment rendszerek, akkor ezen akadályok elhárulnak. Jelenleg az egyes fogyasztók üzeme önkényes, és nem vesz figyelembe portfólió szintű szinergiákat. Mivel a kötöttpályás járműveket üzemeltető vontatóüzemű fogyasztók TWh (milliárd kWh) nagyságrendű éves fogyasztással rendelkeznek, ezért bármely energiagazdálkodást érintő beavatkozásnak 100 milliárd Forint nagyságrendű éves előnye lehet. Ilyen fejlett működési modellek az energiaigény, a fogyasztási menetrend pontosítása, vagy a hálózati hiányra és hálózati többletre reagáló teljesítmény igény növelés vagy csökkentés. A projekt keretében megvizsgáljuk, hogy hogyan alakítható ki olyan protokoll és vezérlési modell, melyben a biztonság csökkentése nélkül vezethetünk be megújuló energiatermelők hálózatra lépését és a dekarbonizált energia rendszert támogató megoldásokat.

Kapcsolat

Loading...